Przejdź do treści

Prezes Zarządu Totalizatora Sportowego Olgierd Cieślik: rozwój technologiczny w dobie wyzwań

Od kilku lat Totalizator Sportowy przechodzi znaczące przemiany, które pozwoliły nam dostosować polski biznes loteryjny do zmieniającego się świata. W dobie dynamicznych decyzji konsumenckich i rozkwitu rynku e-commerce postawiliśmy na rozwój cyfrowy, który doprowadził do prawdziwego sukcesu internetowej gałęzi naszego biznesu. Wszystko to odbyło się z dbałością o klientów oraz polskie społeczeństwo i równolegle do stałego rozwoju technologicznego naszego kraju.

Początki tej strategii sięgają 2017 roku. Wówczas to miała miejsce nowelizacja ustawy o grach hazardowych, dzięki której Totalizator Sportowy mógł poszerzyć zakres prowadzonej działalności. Poza tradycyjnymi gałęziami biznesu – czyli stacjonarną siecią punktów LOTTO i prowadzoną w nich sprzedażą gier liczbowych oraz loterii – nasza spółka mogła wkroczyć na rynek online. Mieliśmy możliwość rozpoczęcia działalności w nowych obszarach, takich jak m.in. jedyne legalne internetowe kasyno w Polsce. Weszliśmy także na nowe drogi dostarczenia produktu, czyli kanał online do sprzedaży gier liczbowych i loterii pieniężnych. Dodatkowo Totalizator Sportowy stał się operatorem gier na automatach poza kasynami gry, co również wymagało odpowiedniego podejścia biznesowego i rozwijania nowych technologii oraz kompetencji w zakresie naszego wejścia w tę gałąź sektora rozrywki.

Jako spółka nie poprzestaliśmy tylko na wdrożeniu. Aby nadążyć za tempem zmian, które obserwujemy w polskim społeczeństwie, regionie, a także globalnie, stale dostosowywaliśmy biznes Totalizatora Sportowego do oczekiwań użytkowników. Z tym wiązało się dalsze poszerzanie oferty o nowe gry, jak np. wprowadzenie gry multijurysdykcyjnej Eurojackpot, autorskiej gry monitorowej Szybkie 600 czy w grudniu 2020 roku – Gierek, loterii internetowych typu instant win. Poza grami wdrożyliśmy także innowacyjne rozwiązania – m.in. ułatwienie rejestracji grających zarówno na lotto.pl, jak i na stronie Total Casino. Pomogła w tym usługa mojeID, wprowadzona dzięki współpracy z Krajową Izbą Rozliczeniową.

Zastosowane rozwiązania zaprocentowały na kilku polach. Po pierwsze – dzięki wejściu na rynek online Totalizator Sportowy znacząco zwiększył sprzedaż i tym samym przekazał rekordowe dopłaty na rzecz polskiego sportu i kultury narodowej. Warto przypomnieć, że każda złotówka wydana na gry liczbowe LOTTO to 19 groszy dla tych dwóch ważnych dziedzin życia społecznego. W samym 2020 roku kwoty przekazane w ten sposób były rekordowo wysokie – przekroczyły ponad 1,1 mld zł. Druga kwestia to fakt, że nasza aktywność online miała pozytywny wpływ na nasz biznes w trakcie pandemii. Nawet kiedy punkty LOTTO były zamknięte, część naszych klientów naturalnie migrowała do kanału online, gdzie mogli brać udział w ulubionych grach i loteriach bez wychodzenia z domu. Wcześniejsze udane decyzje biznesowe zaprocentowały więc w okolicznościach, które były wyjątkowo trudne i niespodziewane dla wszystkich sektorów gospodarki.

Jednocześnie pielęgnujemy bogatą tradycję gier liczbowych w Polsce, która jest udziałem Totalizatora Sportowego od 65 lat. Należąca do naszej spółki marka LOTTO jest na stałe wpisana w polską rozrywkę, sport, kulturę. Nasza historia pokazuje, jak loterie i gry liczbowe zmieniały się z biegiem lat i dostosowywały do czasów, w których żyjemy. Obecnym celem Totalizatora Sportowego jest wyprzedzanie potrzeb klientów, dostarczanie produktów na miarę ich oczekiwań i wspieranie polskiego społeczeństwa. Pomaga nam w tym obserwowanie zmieniającej się Polski – skupionej na zrównoważonym rozwoju, dynamicznej, otwartej na nowe technologie i nieustannie podążającej ścieżką wzrostu. Właśnie o tym będę miał przyjemność dyskutować z uczestnikami panelu ,,Wizja rozwoju e-gospodarki”, który będzie miał miejsce 26 sierpnia 2021 r. podczas tegorocznej edycji Forum Wizja Rozwoju. Zapraszam do śledzenia tego wydarzenia.