Przejdź do treści

Polska – najbardziej niepospolite miejsce na ziemi

Dla wielu takie stwierdzenie wyda się zbyt śmiałe, ale jak to mówią: „Do odważnych świat należy”, a my coraz częściej nabieramy apetytu na noszenie głowy wysoko. Postrzeganie Polski zmienia się powoli, acz ciągle. Przez dwadzieścia lat mojej przygody w mediach i w reklamie, uczestnicząc w wielu fokusach, widziałam jaką ewolucje przeszliśmy: od poczucia wstydu, przez akceptację, a ostatnio afirmację polskości. Jednak na pytanie co ci się w Polsce podoba, często padają banalne przykłady, takie jak bocian czy łany zboża. O wiele łatwiej przychodzi nam na siebie ponarzekać. A jeśli gen krytyki jest tak mocno w nas zakorzeniony, jak wyobrażamy sobie mówienie o Polsce światu?

W Fundacji State of Poland podjęliśmy się zadania opracowania strategii marketingowej Polski opierając się na długoletnim doświadczeniu w pracy dla największych marek światowych.

Polską chcemy oczarować. Będziemy mówić pięknie. Zaprzęgniemy do tego wszystkie zmysły: węch, wzrok, dotyk, smak. Zaprosimy do wspaniałej podróży po krajobrazach, po obfitej zieleni wiosny, po kryształowej bieli zimy. Zaprosimy do świata sadowników, kucharzy, do polskich domów, gdzie pachnie cynamonem szarlotką, zarazimy pasją i fantazją Polaków, polskim sposobem bycia.

Chcemy też inspirować. Pochwalimy się osiągnięciami w każdej sferze, od ekonomicznej po kulturalną. Teraz jest najlepszy czas, aby przedstawić nasz kraj w inspirującym i oryginalnym kontekście – jako miejsce atrakcyjne, z własnym unikatowym charakterem, gdzie miłość do tradycji harmonijnie miesza się z nowoczesnością, a emocjonalność przeplata z rozsądkiem.

Od zeszłego roku, kiedy po raz pierwszy mieliśmy przyjemność gościć na Forum Wizji Rozwoju, wiele się zmieniło. Wewnętrzna koncepcja budowania polskiego soft power okrzepła i dojrzała. Zaowocowała wieloma niezwykłymi projektami promującymi polski styl życia w kraju i za granicą:

Oto kilka z nich:

Niepospolita – film krótkometrażowy o utalentowanym, nieco zadufanym w sobie pisarzu i jego podróżny po Polsce Dwudziestolecia Międzywojennego. Film został gorąco przyjęty przez widzów nie tylko z powodu świetnej muzyki, ale również dzięki licznym archiwaliom pokazujących barwne przedwojenne życie Polaków.

Tax Solidarity – kampania nawołująca do solidarności podatkowej w Unii Europejskiej i pokazującą innowacyjną rolę Polski w zwalczaniu mafii watowskich oraz karuzel finansowych.

Fake Hunter Challenge – kampania społeczna, w której  ludzie z pierwszych stron portali plotkarskich, opowiadają o swoich dramatycznych, osobistych doświadczeniach z fake newsami oraz dzielą się refleksją jak katastrofalny wpływ mają one na przestrzeń informacyjną i życie społeczne.

Festiwal Jabłonki Swawole – cykliczne lifstylowe wydarzenie promujące polską kulturę jabłkową. W Jabłonkach pokazujemy najpiękniejsze sady, promujemy oryginalne smaki, przedstawiamy pasjonatów czerpiących radość z życia blisko natury. Zapraszamy do swawoli i zabawy przy muzyce na żywo i pysznym jedzeniu.

Krewki.pl – kampania aktywizujący społeczeństwo polskie do zbierania osocza w walce z COVID19 i budowania wspólnoty opartej na pomocy dla najbardziej potrzebujących.

Raport i strategia komunikacyjna Trójmorza – analizujemy potencjał regionu środkowej Europy oraz wytyczamy ścieżki marketingowe i mediowe uwzględniając unikatowość krajów, pozostających niegdyś za Żelazną Kurtyną.

To tylko niektóre z naszych projektów wpisujących się w strategię budowania polskiego soft power. Z tyłu głowy mamy to, co kiedyś powiedział Stanisław Wyspiański: „Polska to jest Wielka Rzecz”. Codziennie do tej Rzeczy Niepospolitej dokładamy naszą cegiełkę. Zapraszam do zapoznania się z projektami na naszej stronie stateofpoland.pl.

Danuta Nierada
Dyrektor Kreatywny Fundacji State of Poland